måndag 14 januari 2013

Problem

Problemen hopar sig alldeles förskräckligt. Redan nu har jag problem med att jag ska ha vikarie under nästa vecka. Inte för att jag tror att eleverna inte ska klara sig utan mig, för det gör de utan några som helst problem. Problemet är mer av karaktären att skriva begripliga instruktioner, med lagom mycket information och begripligt. Detta för att vi ska ligga i fas. Tid kommer att tas i anspråk imorgon.

Nästa problem är väldigt i-landsaktigt, men så stort. Vad ska jag kunna ha på mig när jag flyger hem efter tisdagens operation? De kommer att öppna mig på två ställen, troligen ena i ryggen och den andra i ljumsken, vilket innebär att det kommer nog vara mindre skönt att pressa ner kroppen i ett par tighta jeans. Tänk inte tanken att jag ska åka hem i träningsbyxor. Jag gör det inte! En beställning på Jumperfabriken.se trodde jag skulle kunna lösa problemet, men klänningen är nog mer en längre modell av tröja som kräver byxor. Får se var längden hamnar när paketet landar i min brevlåda. Får väl köra en variant på knäppe som jag gjorde när jag var gravid och inte ville lägga undan älsklingsjeansen - resårband mellan knapp och knapphål, samt lång tröja över.

Mitt tredje problem kommer jag att lösa under nästa vecka. Vet med största sannolikhet att jag inte kommer fixa att arbeta under nästa vecka och då ska jag sova - SOVA! Fattar inte hur jag efter två veckors ledighet och endast en arbetsvecka kan vara fullständigt utsliten. Inte hjälper det med att jag sover som en klubbad säl på nätterna, klubbad länge, länge.

Det fjärde problemet hoppas jag kunna lösa till helgen - kajakabstines. Har inte paddlat sedan i september, vilket är galet. Vädret har satt stopp och även kroppen. Nu verkar det som att helgen kommer bjuda på ett fantastiskt väder, som vi ska försöka utnyttja utomhus. Skridskor med Carl och Oscar ena dagen och då kanske paddling en dag. Trots många dagar kvar på en innehållsrik vecka, längtar jag till helgen. Först ska denna veckan, med industriella revolutionen, källkritik, veckans scoop, artiklar, insändare mm mm klaras av. Lägg där till många härliga möten med härliga elever.

Just nu slogs jag av tanken, lev här och nu. Ja, jag ska bara fixa denna veckan först ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar