söndag 6 januari 2013

Sötman lider mot sitt slut

Föregående inlägg blev tungt, men kände stort behov av att skriva av mig. Så nu till något mer lättsammare inlägg.

Vilket lov jag har haft! Ligger fortfarande i soffan och lapar i mig härliga upplevelser. En lugn och fridfull jul med familjen räcker för att det ska bli en toppenjul. Lägg där till en veckas skidåkning i Österrike, St Anton och Ischgl. Ytterligare en vecka os familjen Waldner i Strengen. Har ni behov av att hyra en toppenlägenhet två km upp bland Alperna, så säg till.

Efter ett stopp i Neuestein drog vi mot Sturtgart och en stor out-let. Inte för att vi shoppade så mycket, då jag har väldig dåligt tålamod för rotande. Det traditionsenliga stoppet vid gränsövergången till Österrike var som vanligt kaotiskt. En sådan flaskhals! Stod i princip stilla i två-tre timmar. Väl framme känner vi oss som hemma. Allt är sig likt, och vi beslutade oss för att åka tre dagar i St Anton och tre i Ischgl.

Uppe med tuppen och hoppa i byxan skjortan på. Det där med att komma fort upp är viktigt. Vi är tom så barnsliga så vi går i singelkön för att komma upp så fort som det bara går. Trots att snön kom sent i Alperna, så är det gott om den varan. Vi fick sex fina skiddagar med blandat väder. En hel del nysnöåkning och lite off pist. Oj vad njutbart det är att komma upp till puder och få spåra. Är ej mätbart! Det finns nog inget som kan ta ifrån mig detta. Det är helt ok att det kostar en del, både i pengar och smärta, mycket smärta. Kan tro att det fanns en och annan som grubblar/grubblade över mitt mentala hälsotillstånd när jag vid bilen byter skidor och pjäxor mot kryckor. Vet även att det kommer att kosta på de kommande veckorna, då jag dessutom måsta sätta ut en medicin inför den stundande operationen.

Tur i oturen är det ju, som jag har sagt innan, att jag har ont oavsett vad jag gör. Det hjälper ju inte att lägga mig ner och dö. Jag får ju inte mindre smärta av det. Just nu gäller det att hålla ut till den 22 januari, då jag ska opereras igen. Pirrig? Japp! Förväntansfull? Dubbeljapp!

Nu är det dags att göra lite nytta. Tänkte mig ett gympass, men tror att det är svårt att konkurrera med TV-sporten. Jacob kommer ut och äter middag i eftermiddag. Plocka ihop resterna av julen, vika tvätt och allmänt pill och plock står på agendan. Därefter uppladdning inför morgondagen och åter till ordningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar