lördag 26 januari 2013

Ordning och reda, samt rastlös

Har gjort den igen, det där som är så lätt att glömma. Jag har bytt lösenord till mina olika konton. Har även fixat med mailadresser till Dropbox. Det är så lätt att glömma av att byta lösen emellanåt, fast jag är faktiskt ganska duktig på det. Jag har ett speciellt system. Jag gör så här: "Blablablabla!" Gick du på den lätte? ;)

Märks det att jag är rastlös? Fattar inte hur jag ska kunna vara hemma i eventuellt två veckor till. Å andra sidan så är jag inte så tuff när jag står i upprätt läge. Detta innebär att denna dagen blir även den i soffan. Jag har spanat in andra delen av Hitlers liv och ska snart sjunka in i min bok. Tror att jag klipper den idag och imorgon. Deckare går väldigt snabbt att läsa och nu har jag plöjt igenom de flesta Helene Thurstens böcker. Får ladda ner på iPaden igen. Smidigt att läsa på den. Fast det får bli något lättläst igen, svårt att fokusera på annat nu.

Jag tror att jag får sätta upp olika sjukskrivningsmål. Har en del filmer som ska ses och en hel del historia att plöja igenom. Kan även tänka mig att rensa lite på mina externa hårddiskar och säkerhetskopiera. Skulle gärna vilja sätta ett promenera varje dag-mål, men väntar ett tag med det. Vill helst inte upprepa gårdagen. Känns dumt.

Träng bort detta borde jag göra-målen, kan jag också arbeta på. Ska istället se om jag kan fixa hit någon fönsterputsfirma, för det är sjutton vad fönsterna ser ut.  Det kan ingen tro att de putsades innan jul och det får jag inte göra på ÅTTA veckor. Då är ju våren på G och tills dessa kan jag inte vänta. Frågan är om jag kan få Jeppe att fixa det? Kan vara ett alternativ. Tål att tänkas på.

Ett mål till på att göra listan. Fota med det nya objektivet. Kul, kul! Finns bara ett problem, det väcker ett köpsug, vill ha ett macroobjektiv också.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar