söndag 3 februari 2013

Back on the couch

Jag ligger i den ena soffan och Jeppe sitter i den andra. Tvättmaskinen tystnar och det är så där tyst det bara kan bli. Idag fick jag veta att en gammal god vän har gått bort i lungcancer. En jäkla skitsjukdom, den där cancern. Fem barn lämnas faderlösa och minst ett barnbarn mister sin morfar. Mina tankar går till dem. I december 1997 gick min mamma, då 63 år, bort i just lungcancer. Kvävas till döds, ett otäckt sett att gå bort på. Förstår hur barnen B-A känner sig nu. Många varma tankar går till dem.

Helgen har spenderats i Karlskrona. Vi hade lovat Sofia att leverera diverse saker till hennes nya lägenhet innan hennes resa till Kanada, som gårdag stapeln på tisdag. Det är tur att sätet går att vinkla rejält på Volvon och att jag har kunnig ligga "mitt i smeten" i Sofias nya lägenhet. För ryggläge lär det bli även den kommande veckan, även att jag känner att nu har det vänt. Klarade tom av att gå en skön promenad i detta ljuvliga väder. Isen var både stark och fin idag, vilket alla skridskoåkande samt isjakter. Å vad jag är sugen på att åka långfärdsskridskor. Får dock vänta göra veckor till innan jag vågar åka.

Sofias nya lägenhet var mycket fräsch och fin, så när som på ej inbyggda rör i taket. Dessa ska hon klä in. Vi fick, eller Sofia och Jeppe fick, burit ner bokhyllan och spikat upp tavlor. Gardiner inhandlades och hängdes upp. Nu ska hon bara beställa en soffa så är det komplett. Nicole och Simon bor numera ensamma i trean två trappor upp. Tur att det är nära, för dem alla tre.

Tror att det är dags för att ladda, både batterierna och thetarmen. Är väldigt sugen på en god kopp the, riktigt god och inte Sofias läskiga gröna ;). Ta vara på varandra och njuta av en stilla söndagskväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar