torsdag 21 februari 2013

Luftballongsbygge

Idag har det pysslats. Kul att se ett gäng killar klippa och klistra. Vi har gjort varmluftsballonger på inriktningen Äventyr i naturen. Imorgon ska sex-sjuorna få pyssla. Tanken är att vi ska ha ett race i nästa vecka. Vems luftballong kan vi få upp i luften med hjälp av brännande, fön och värmeljus. Kommer vi att lyckas? Ja det återstår att se. Jag återkommer, förhoppningsvis med bildbevis.

Veckan har, hittills varit bra, eller väldigt bra. Har haft en näst intill smärtfri vecka. Har varit helt fri från värktabletter. Det är verkligen galet, ett helt nytt liv. jag vet att bakslag kommer att komma, men förhoppningsvis kommer de vara hanterbara och att jag slipper ta mig till sjukan för morfin-injektioner. Idag räckte det med ett programbyte och justering av styrkan, så var jag smärtfri igen. Galet! Härligt galet!

Jag hade farhågor att jag skulle mötas av ett översvämmat skrivbord i måndags, efter fyra veckors bortavaro, men icke. Har haft extremt tur med schyssta kollegor och chef, som bad mig att bara gilla läget. De fixade verkligen allt. Frånsett en del rättning, så känns det mycket bra med arbetsbördan. Planeringar och matriser är gjorda. Kan till och med vara så att det inte blir så jättemycket arbete i helgen.

Däremot kommer helgen bjuda på mycket social umgänge. En tur till Göteborg imorgon för en AW och bort på lördag. Hoppas på en del träning och fint väder som inbjuder till promenader. Vi ska börja våra promenader ur boken Göteborgs promenadvägar. Vi har ju sagt att vi ska välja ut en ny i månad.

Just nu gör vi inte många knop. En en kylslagen promenad, som har bitit sig fast i benen, ger tillåtelse till soffhäng under filten. Det får bli ytterligare en kopp thé innan det är dags att krypa till kojs och ladda om sista arbetsdagen för denna veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar