fredag 8 februari 2013

Kärlek i olika former


Underbart vad näthat svängde till nätkärlek i ett hu. Tänk vad bra sociala medier kan vara. Blev påmind igår att det var en hetsig diskussion på Twitter och på bloggen förra året där just en hel del hårda ord uttalades. Tur att jag har selektivt minne och glömmer så lätt. Trots allt så funderar jag på hur folk är funtade. 

Kärlek till shopping går aldrig ur. Eftermiddagen spenderades i Kungsbacka, för att komplettera de nya gardinerna med ett par längder till. Ola var med och bar. Ola=Jeppe. Jag handlar och han bär. Bra arbetsfördelning. Nu blev det i och för sig mycket till hemmet, men en jacka och blus blev det till mig. Jeppe är inte den mest shoppingbenägna. Efter att ha provat två jackor var han trött. 

Kärlek till god mat och dryck är stor. Tidigt imorse infann sig inte suget efter kräftor, när frågan kom. Tur att jag inte är sämre än att jag kan ändra mig. Skaldjur är bäst på vintern. Till detta inmundigades det champagne. Firar min sjätte dag utan morfin, och vad passar bättre en dessa ädla droppar? 

Nu är det mysfredag och sportlovsvecka på G. Rehab börjar på måndag. Ska försöka tjuvstarta imorgon med ett morgonspinningpass. Det värsta som kan hända är att jag får bryta och traska upp på  gymmet och ta en repa på löpbandet. Gåendes alltså. 

Nu åter till På spåret och sedan Sandmannen. Hua vad Kepler skriver bra och läskigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar