tisdag 26 februari 2013

Samarbete is da...

Samarbete is da shit! Sharing is caring! Kärt barn har många namn. Eftermiddagen har vikts åt iPadpedagogik på Hålabäcksskolan med Ebba Petterssons privatskola och oss på Smedingeskolan. Alla fick välja två olika workshops samt att delta i den inledande föreläsning o, specialpedagogik och IKT. Det var Gunilla Almgren Bäck som höll i föreläsningen. Mycket matnyttigt!

På grund av sjukdom fick jag förfrågan om att hålla i Sociala medier och prata om Facebook, Twitter och bloggar, i undervisningen. Den sjuke Malin delade med sig, till den friska Malin, av sin planering. Tack vare detta så gick det lätt och smärtfritt. Det är det där med Sharing is caring, åt båda håll. Hoppas nu att de som var på mina fick något utbyte. Själv känner jag att jag måste utmana mig och vandra vidare på otrygg mark. Det finns många appar som jag vill testa, så det gäller att våga hoppa.

Hoppar är annars något som jag inte gör. Efter mycket bra tid efter operationen, lyckades jag vrida mig och aj, aj. Hoppas nu att jag motar Olle i grind genom att proppa i mig värktabletter. För imorgon gäller det att vara på tå, då vi har öppet hus för blivande år sex. Äventyr i naturen, tillsammans med de andra inriktningarna, och olika arbeten ska visas upp. Har ett gäng åttor som fortsätter med vår "Rom byggdes inte på en dag" på Minecraft. Detta och en hel massa andra saker kommer att praktiseras på Smedingeskolan. Återkommer om utfallet.

Nej, over and out för nu måste Stindbergsföreläsning planeras och kajakprylar packas ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar