söndag 24 februari 2013

Några varv?

Just så blev det inte, alltså några varv runt Sisjön. Dagens bock sattes på Sisjön. Vi ska ju ta tag i de där promenaderna som finns i boken Göteborgs promenadbok. Ett nytt ställe varje månad. Dagens val, med tanke på skodonen, var mindre bra. Vi skulle haft skridskor på oss, då det var blankis runt hela sjön. Det är ganska ansträngande att gå på sådant underlag. Hela kroppen är på helspänn. kust trilla och sätta mig på rimpen är mindre bra. En krossat batteri och en blåslagen rumpa samt rygg, vill jag inte ha. Även på sjön låg isen, dock inte blankis. Den var ganska knagglig, men igen blev jag påmind om att jag vill testa långfärdsskridskor. Efter rundan, med fika i solen, mötte vi en tjej som bar på väg med till sjön med sina nyinförskaffade långfärdsskridskor. Vi bytte några ord och fick tipset om XXLs rea.

XXL är ju numera vår favoritsportaffär, ja kanske efter Naturkompaniet, och vi skulle svänga om där. Vi är i stort behov av nya vandringskängor. De är lite som Ikea. Åka dit och bara titta, inte köpa, men ändå komma ut med en kasse ingenting för femhundra kronor. Nu visade det sig inte bättre än att jag fann kängor och träningsbyxor. Kängor till Jeppe kommer in i veckan. Det är inte lätt är man har 45-46 i storlek. Det kommer ju bara in ett par i den storleken.  Jag ligger just in mina nya träningsbyxor och skor. Måste ju kännas bra. Tyvärr var skridskorna slut, men det kommer att gå fler tåg.

Nu blir det att åter rikta läsglasögonen mot de nationella proven och rättning. Gott att kunna sätta ytterligare en bock när de är färdigrättade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar