fredag 1 februari 2013

Idag ska jag...

...göra så mycket! Jag ska baka bullar, putsa fönster och ta en shoppingrunda på stan. Nej visst! Glömde en sak! Räcker att kliva ur sängen och äta frukost, sedan skriker kroppen "GÅ OCH LÄGG DIG!" Det är inte möjligt att denna kropp vill infinna sig i ligg-horisontallägestämningen. Usch! Fönsterna får vänta, det kommer säkert mer busväder snart och saltar ner dem igen. Väntan får bara inte bli förlänge. Trist att se hur skitiga de är när solen lyser. Tur att Jeppe snart ska få leka med den elektriska fönsterskrapan. Den är riktigt bra, från Kärscher. Jag ska inte syssla med just de övningarna på många veckor.

En runda på stan skulle vara mysigt, men tror vi avvaktar. Blir dock sjukt inspirerad av blanda annat Trendspanarnas blogg mfl över vårens färger. Det är lite knepigt det där med de olika årstiderna. Jag älskar sommaren. Och hösten. Och vinter. Och våren. Nu bara jag längtar till att få påskpynta. Det är så lite och så lagom. Färska tulpaner i vasen, krokusar på G i krukorna. Fast våren får lugna sig lite, vi har ju inte klarat av hela vintern ännu. Måste ju få åka skidor mmst en helg till innan vi tackar kung Bore för i år och önskar honom välkommen åter. 

Nu åter till förmiddagens syssla, rodelträning = vila i soffan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar