måndag 4 februari 2013

Där satt den

Ja, eller i alla fall så säger nog många det. Fick ett meddelande på Facebook om att hela klassen skolkade och att de hade fått ok på det. Bollande fram och tillbaka med att det stämmer väl inte. Men jo, så var det INTE. Tror att upphovsmakaren var rätt nöjd när jag började jaga skolan och fick en rektor att gå bort och kontrollera. Det var så lugnt så. Kan lugnt berätta att jag smider planer. Planer för hämnd, för den är ljuv :).

Andra planer som smids är hushållsplaner. Jag är nog en av få som har läkarordination på att ej dammsuga. Fönsterputsning, nej! Just dessa rörelser är bäst för den manliga fysiken och jag har ju verkligen helservice är hemma. Problemet är ju bara att vi är ofrivilligt särbos under flera av veckans vardagar och vi har en ryamatta. Så alla ni hundägare, glöm det där med fällande hundar. En rya är så mycket jävligare. Kan ju tro att den är ny, vilket den inte är utan den har faktiskt flera år nacken. Visst skulle en robotdammsugare vara en bra investering. Det räcker ju att ha en på nedervåningen och så kan alla ullråttor vara ett minne blott. Tror bestämt att Jeppe önskar sig en när han fyller år.

Tänk vad mycket tankeverksamhet som smids så här i en soffa, liggandes. För det verkar vara så denna, eller i alla fall delar av, veckan. Just nu är jag jättesugen på något gott. Kan tänka mig en semla, choklad eller en megastor påse med smågodis. Dagen har inte lockat till någon promenad, vilket jag verkligen borde ha gett mig ut på, så jag får väl fortsätta att suckta. Om det nu inte är så att jag tar en kort runda efter middagen.  Det är inte bara godis som behövs. Frukten är slut och mitt skriande behov av blodapelsiner fortgår. Kan vara så att jag går ut ändå. Nej, nu får det bli middag. Annars börjar jag väl knapra på inredningen.

Så njut av detta knepiga vintervädret och passa på att äta en semla. Det behöver vi alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar