onsdag 6 februari 2013

Nu får du baske mig börja arbeta

Oj vad det värmer när både elever och kollegor hör av sig, och vill att jag ska komma tillbaka till arbetet nu. Vem vill inte det? Det är riktigt långtråkigt att gå hemma, framför allt när det inte är riktigt på topp, men det kommer. Känner att det verkligen har vänt och blir bättre för var dag. Har tagit bort allt morfin samt dragit ner på övriga värktabletter till hälften. Me like!

Dagens framsteg är bälte i jeansen (fast det fungerar sådär bra) och mascara. Fick dessutom ett ryck och åkte in till Kungsbacka för inköp av nya gardiner till vardagsrummet. Nya gardiner kräver nya kuddar, så så blev det. Däremot får det vänta med en riktig upphängning, tills Jeppe kommer hem. Inget arbete ovanför huvudhöjd på ett bra tag till. Även Jeppe vill att jag ska börja arbeta igen. Det blir dyrt med en sjukskriven fru och då har jag bara börjat shoppingen. Tänk nästa vecka då jag ska in till stan på rehab och fika med Anette. Garanterar dig Jeppe att jag ska finna något mer att shoppa :).

Tankarna flackar iväg från nöje till arbete. Såg ett inlägg på Twitter om en av frågorna från sexornas nationella prov, att svaret inte gick att klura fram. Vet att min sexa hade varit djupt fokuserade igår, när de gjorde dem. Undrar hur dagens läsförståelse för niorna var. Har inte sett något inlägg på Facebook. Får skriva och fråga dem. Himla gott med sociala medier. Igår hade jag ett peppsamtal inför dagen och fler kommer kanske.

Nej nu ska jag ta itu med ytterligare ett av dagens inköp, Kepler och Sandmannen. Vet inte om jag riktigt kommer att fastna för Berättelsen om Pi. Den är väldigt speciell, så jag skiftar.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar