lördag 28 september 2013

Höstmys med smolk

Vilket väder! Just nu har molnen tätat till, men luften är så då hög som den bara kan bli. Älskar även denna årstid. Denna och alla andra. Imorse fick jag börja med att rulla ut markisen. Solen lyste in i vardagsrummet och i ögon, då jag intog arbetspositionen. 

Raklång i soffan med Meja i högtalarna. Tre effektiva timmars arbete. Bedömande, formativa sådana, för mina sexor. Svarat på en massa mail från dem. Vi har tyvärr inte fått igång bloggandet ännu, men snart så. Känns så skönt att få ha bockat av en massa måsten. Finns dock kvar en hel del. Bland annat borde jag skriva klart religionstemat för år nio, men det får faktiskt vänta. Inget mer arbete nu, tror jag. 

Promenerade ner till Andrum och köpte en vit och ståtlig hortensia. Tur att inte vi ska ha den själva, då den ste vattnas varannan dag. Vatten på fat, som sedan ska tömmas. Här ska blommorna vara glada att de får vatten varannan vecka. Var tvungen att trilla in på Maleviks kakhus. Ett bröd och bulle till kaffet satt fint. 

Efter en snabbfika var det dags för att jäklas med ryggen. Vet att det kommer att straffas sig, men var bara tvungen att testa vår nya leksak. En ny lövsugare. Tänk att vissa saker kan vara så urtråkiga och andra roligare. Hej då krattan! Tror dock att jag ska be Jeppe om hjälp hädanefter. Det är tur att jag inte är trädgårdsmästare. 

Straffade även ryggen igår. Var på en trevlig AW med arbetet. Göstens första, med hyfsad uppslutning. Lite kul det där med AW. Ett glas vin inkl tacobuffé kostade 49 kronor. Det är verkligen billigt. Ytterligare ett glas vin och ett glas vatten, kranvatten, kostade 55 kronor. Tycker att det är fascinerande att de tar betalt för kranvatten. 

Just nu ligger jag och slappar i soffan. Känner att ögonlocken blir tyngre och tyngre. Jeppe har hjälpt Classe med att frakta ut en soffa rill deras land. Samtidigt vittrade de hans hummer tinor, dock utan resultat. Kan känna ett sting av avund. Tänk att få vara på havet en dag som denna. Tänker dock ta igen detta imorgon. Då ska det bli fint väder med lite vind. Får passa på sådana dagar. Underbart att hösten kan bjuda på svaga vindar. 

Nu gäller det att ladda med positiv energi. Veckan har inneburit smolk i bägaren. Tänk vad ett surt meddelande kan ta udden av glädje. Tänk så fort allt kan vända. Som tur är så känner jag mig ändå lyckligt lottad. Det får vi försöka lägga överst i minnesbanken. Tänka positivt! Allt löser sig! 

    

   

Imorgon så! Då laddar vi och trycker bort det trista. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar