tisdag 17 september 2013

Mycket positivt nu

Tänk vad saker och ting kan boosta. Idag möttes jag av en kollega som berättade att jag var med i Kungsbacka-Posten. Jag blev intervjuad av en journalist för en tid sedan. Hon var inte säker på att den skulle komma med i tidningen, för det bestämde redaktören. Självklart ville jag att den skulle komma med. Inte för att jag vill visa min nuna, utan för att vårt arbete med barnkonventionen och vårt Unicefsamarbete sprids. Tänk om Kungsbacka kommun kan bli en barnkommun.  Kul att Unicef Sverige spred urklippet från tidningen på Facebook. Dagens kick nummer 1!


 

Dagens kick nummer 2 började egentligen igår. Jag kom i kontakt med Christina Wahldén, författare till bla Fallen flicka som vi högläser i år nio. Fick kul respons med henne, samt att tweeten spreds med vinden. Nu hoppas jag att i kan få Christina till oss på Smedingeskolan. Det är så kul och värdefullt med besök utanför skolans väggar. 

Kick nummer 3 började egentligen redan i förra veckan. Jag vågar inte säga att nu har det vänt, men jag håller tummar och tår för så är fallet. Efter en lång, sedan i maj, och djup svacka  med många dagar med kryckor, har jag inte använt kryckorna i dagarna två. Ett par dagar i förra veckan och helgen har i princip varit bra. Fick dessutom glädjande besked att det inte var något nytt diskbråck, som befarades. Jag har gjort mitt rehab-program utan problem. Tänk så glad man kan bli av lite träning. Jag ska i och för sig fortsätta med medicineringen. Hoppas att läkarbesöket i slutet av oktober kan ändra på detta, och inte justera efter de tankar som min läkare har. Hon vill mixa olika morfinpreparat. Detta för att tillvänjning inte ska ske. Den som lever få se. Just nu njuter jag bara av braiga-dagar. Snart får jag kanske börja gymma och spinna igen. Längtar till Friskis och Svettis. Längtar till att få paddla i fina höst- och vintervatten. 

Kick nummer 4: Besök från två gamla elever, som slutade för nästan fyra år sedan. En mysig pratstund och sedan hittade jag ett värmande brev från dem. De har en speciell plats i mitt hjärta, hela den klassen ryms där. Har haft sådana fantastiska grupper genom åren. Alla de som tittar förvånat på mig när jag berättar att jag arbetar med högstadieeever och älskar det. Det ger så mycket! 

Nu ska jag läsa lite läxor från min sexa. Deras nyheter ska synas ;). Därefter ska kvällen avslutas med att träna och läsa ut En nypa salt. Får nog ta tillbaka att jag tyckte att den var så där. 

Over and out, med ett stort leende. Njut av hösten, som kom med stormsteg, som omfamnar oss. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar