torsdag 19 september 2013

Laddar

Nu är det laddning på hög nivå. Det gäller att passa på. Jag laddar ryggmärgsstimularn, som själv är på laddning. Samtidigt som jag försöker ladda om tills imorgon. Jisses vilken dag idag!

Förmiddagen var vikt åt Unicefutbildning. Riktigt bra! Vi fick besök av en jurist och kurator. Hon hade många meriter på sitt cv. Härlig förmiddag med många diskussioner och mycket matnyttigt om bla kopplingar mellan barnkonventionens artiklar och svensk lagstiftning. Kul att Marie lät mig ta del av kollegornas utvärdering. Hon fick bra respons. Det som de flesta saknade var mer tid. Vi hade kunnat prata hela dagen. Spännande fortsättning följer. Nästa träff med Marie är om en och en halv månad. Jag längtar!

Resterande delen av dagen har varit ett samsurium av bedömning, Unikum, beställning av nationella prov, planering av vårt nya "elevråd" och mycket mer därtill. Inte konstigt att huvudet snurrade ordentligt när jag äntligen kom från arbetet efter fem. 

Väl hemma så var det bara att fortsätta med arbetet. År sex utvecklingssamtal startar i nästa vecka. Det finns fantastiskt många fördelar med att undervisa i svenska och so, men det finns en nackdel. Ja, bara en! So är fyra ämnen, så det är fem ämnen som ska bedömas och skrivad om. 

Det snurrande huvudet snurrade än mer, och kanske åt fel håll, när jag upptäcker att jag kan fixa allt med ett par få klickande. Istället för att klicka i en elev i taget, går det att klappa ihop alla med "samma" omdömen. Ja ja, bättre sent än aldrig.

Ska, fort som jag är färdigladdad, lägga mig raklång och dra täcker över mig och grotta ner mig i nya Allt om mat. Planera helgens mat, då vi får finbesök. Carl, snart fyra år, och Oskar 2.5 år, ska invadera hemmet. Carl har bestämt menyn. Pannkakor till lunch. Kycklingspett, ris med sötsursås till middag. En tur till simhallen blir det. Huset fullt, då Sofia kommer hem från Karlskrona och Jacob sluter upp. Ska bli kul och mysigt att få ha dem här. Det är bara Johanna och Martin som saknas. Undrar bara hur vi ska fördela gosandet med smågrabbarna, fyra vuxna och bara två barn. 

Detta blir en bra avrundning efter en intensiv vecka. Bryt ihop och kom igen är ett bra uttryck. Tror det får bli dagens bevingade ord.

                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar