måndag 23 september 2013

Sista sommardagen?

Vilken dag! Tog på mig den lite varmare höstjackan. Knöt en scal runt halsen. Höstluften kramade mig på väg ner till bilen. Sol lyste och det riktigt brinner i vissa träd. Höstens ljuvliga färger och fantastiska luft. Söder om Kungsbacka låg dimman tät. Temperaturskillnaderna mellan Rolfsån, marken och luften visar sig. Kom, tyvärr, inte ut förrän klockan fem och då var jackan och scalen alldeles för varma. Vilken dag! Blåblå himmel och fantastisk sol. 

                  

Hade verkligen ingen lust att gå in. Vi fattade ett snabbt beslut att snabbt fixa middagen, för att sedan packa ner fika och ta med den till havet. Hade gärna tagit en promenad, men ryggen strejkar. Vi körde ner till seglarklubben. Kan berätta att solen fullkomligt dök ner i säck. Fort gick det. Kan detta varit den sista sommardagen? Hoppas inte! Oavsett så har hösten kommit snabbt, men det gör inget om den blandas upp med några brittsommardagar i oktober. 

Jag har en anledning att längta till sommaren. Svansjön! Den portugisiska statsbaletten sätter upp den på Göteborgs operan i juni och Jeppe fixade biljetterna när de släpptes idag. Älskar balett!

Veckan kommer att bjuda på lite utomhustid. Hela morgondagen ska jag tillbringa med kommunens alla barn- och ungdomsombud, inom Förskole- och grundskolorna. Anna Leithe från Unicef kommer att föreläsa. På torsdag ska jag på nötverksmöte för svenskan. Jag kunde inte första mötet i våras, så det ska bli kul att gå. Vi behöver nätverka och samverka. 

Ska försöka Ta en nypa salt, ja boken alltså. Fattar inte hur lång tid denna bok har tagit att läsa. Den har förvisso lockat till läsning, men har bitvis varit tradig att läsa. Fast nu händer det saker som griper tag i mig. Tror ändå att jag kan rekommendera den. Den är speciell, men mysig. 

Njut av höstmörkret och av dagens strålar. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar