torsdag 12 september 2013

Sicken dag?

Vad hände? Vaknade i morse efter att ha sovit så fantastiskt skönt. Det är sällan som jag vaknar och känner mig utvilad, men imorse var en sådan morgon. Hann till och med träna, utan att känna stressen i ryggen.  

Första lektionen är med 9A. Trodde jag ja! Packade vagnen. Går bort till a-studiehallen med so-sakerna. Helt fel! Istället fick jag rusa till b-studiehallen, 7a och svenska. Ja, vad hände? Fullständigt förrvirrad. 

Lektionen efter var med 9a. Där snubblar jag på borsten två gånger. Lägger bort den. Snubblar på skyffeln. Lägger bort den med. Ja då tar jag och häller kaffe över skjortan. Bra Malin!   

Sista lektionen blev inte mindre kaotisk. SO med sexorna. De fick ju sina iPads igår och det innebär en del meck. Google drive skulle registrerad, Googlekonto lika så. Svettigt värre då jag inte är helt bekväm med detta. Kul att få applåder av eleverna, trots mitt skämt. En elev ville ha hjälp att ta bort sin mail. Ok, inga problem säger jag och tar saxen i högsta högg. Vilken blick jag fick och sedan ett sådant underbart skratt. 

Även jag kan lägga ett nöjt flin på mina läppar. Hade en bra dag igår och idag lika så. McKenzie-övningarna verkar hjälpa och igår kunde jag träna. Längtar så efter att få justera mitt rehab-program och få köpa ett nytt Friskiskort. Håller tummarna för att min läkare ringer snart, så jag får besked om den senaste datortomografin. Bra besked!

Fick även svar från förvaltningschefen på Föreskole- och grundskoleförvaltningen ang vårt projekt med Unicef. Inväntar nu svar från mina rektorer samt vc om jag ska få komma på ett av deras ledningsgruppsmöten och berätta om detta. 

Nu åter till théet och njuter av en bra dag, med mycket arbete, för nu är det färdigarbetet. 

Njut av höstkvällen fantastiska luft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar