söndag 22 september 2013

Mjukt

Landade mjukt i soffan, efter att Jacob kört Sofia till Kungsbacka. Båda har varit hemma över helgen, när vi har haft Carl och Oscar här. Somnade som en stock i soffan. 

Oscar gnydde till vid halv fyra-tiden inatt. Han somnade om i sin säng, en stund. Nästa gång fick han komma över till vår säng. Då jag inte är van vid att ha en virvelvind i sängen, smet jag över till hans. Det tog inte lång tid innan han kom på att jag var borta, så det var bara att gå tillbaka. Fötter och ben över allt. Upp och ner! Ner och upp! Klockan sju gick reveljen. Carl vaknade något senare. Ett försök med Lego på mattan, men snabbt kom det order om frukost. Det är inte ofta jag är duschad, påklädd och mätt halv nio en söndag. 

Efter Lego- och Briojärnvägsbyggande, var det dags för pannkaksstekande. Hur många pannkakor kan rymmas i dessa små magar? Otroligt! 

Efter tuppluren var det dags för en omgång av massage-Lisa. Jag har aldrig varit så mjuk i nacken och ryggen. Har aldrig legat och njutit av en massageomgång, då hon inte utför taktil massage. Hennes nypor är som betong. 

Laddar för en mjukstartsvecka. Ska ha inriktningsdagar på skolan. Känns konstigt att inte ha en egen inriktning att planera, utan "glida" på kollegorna. Tisdagen bjuder på en Barn- och ungdomsombudsdag med Unicefs Anna Leithe. Vi ju redan träffats, då vi är en Rättighetsbaserad skola. Eller är? Nja, på väg att bli. 

Snart är det dags för ett rehab-pass. Än så länge går det att utföra hemma. Pilatesboll, snodd och en tvåkilos-hantel, så är saken biff. Åååå vad jag längtar tills jag får börja köra på Friskis igen. Vill tillbaks till gymmet och spinningen. Hoppas att det blir snart!

Inget är som väntans tider!

             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar