söndag 15 september 2013

Mätt

Är så där jättemätt. Försöker att äta lite mindre. Får ju lite hjälp på traven av medicinerna. Smaklökararna är inte på denna rätta sidan, och framför allt vin smakar mindre gott. Det passar ganska bra, då mina mediciner och alkohol inte är den bästa kombon. Idag trotsade jag smaklökarna. Jeppes pizza är svår att inte tycka om. Där efter blev det rester, rester av efterätt är ju ok. 

                         

Den är så god, och lätt att göra. Testa! Du kommer inte bli besviken. 

En annan kombo som är bra tillsammans med att äta mindre. Korsetten!  Dubbel korsett! Den drar in magen rejält. Bra att ha vid måltider. Dra in magen och spänn nummer ett. Inga problem att andas. Spänn nummer två och se till att inget ligger i kläm. Mindre utrymme för mat lovas, men det finns alltid ett hål för glass och annat fruset. 

         


En kopp thé och laddning passar bra efter en slapp och lite slö söndag. Mycket bedömningar av sexor och niors inlämningarna. Där efter var det dags att ta tag i det sista på sommarens To do-lista, rensa i strumplådan. Efter lådan blev det städning och rensning av garderoberna. Ååå vad såpa luktar gott och vad jag gillar ordning och reda. 

Snart nyheterna och sedan ska jag verkligen försöka läsa klart min bok, En nypa salt. En ganska kul men knepig bok. Jag vet inte om jag gör tummen upp eller mittemellan. 

Nu åter till tända ljusmys i höstkuret. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar