söndag 19 januari 2014

Äntligen!

Solen lyser och snön gnistrar! Så vackert! När vi vandrade hem inatt så yrde verkligen snön. Det hade kommit en hel del under kvällen och det var så fint. Jag måste ha levt ett tidigare i en värld med en massa snö. 



Efter att Jeppe spelat tennis, då tog vi oss bort till Hamra golfbana. Massor av bilar och massor av folk som åkte längd. Som jag har har tjatat hål i huvudet på Jeppe. Jag vill ha turskidor, så idag gjorde vi slag i saken. Eller bara jag. jeppe väntar. Efter en härlig promenad, som bet rejält i kinderna, åkte vi in till XXL. Ett par nybörjarskidor all inclusive inhandlades. Gjorde det även lätt för mig. Jag köpte stighudar. Kan var skönt att slippa valla. Tror att fokus får ligga på att ta mig fram och inte trilla så mycket. Synd bara att jag får vänta tills imorgon innan de är monterade. Vill ju ut genast. 




Istället blev det mys med varm choklad och rom. Ligger och spanar lite handboll, men ska snart ta oss samman för lite middag. Borde verkligen arbeta i några timmar ikväll, men risk föreligger för att jag hoppar det. Imorgon väntar studiebesök med år nio till moskén i Högsbo och synagogan i centrum. Var där med mina sexor innan jul och väl värt ett studiebesök. 

Kvällsarbetet får verka en stund. Sticka? Stryka? Arbeta? That's the question! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar