torsdag 2 januari 2014

Italienbesök

Dagen har gått i regnets tecken. Vad gör det när dagen har lysts upp av Italienbesök.  Kul att 80 % av familjen Intini-Prien kom om. Det var bara Sofia som saknades. Det är lite lustigt det där med vänskap. Normalt så träffas vi bara på somrarna, i Haverdal. Oavsett hur lång tid det har gått mellan gångerna så fortsätter samtalet där vi slutade. Så där som det ska vara med riktigt goa vänner. Sådana där vänner som inte växer på träd. Till och med HD-bruden Daisy fann sig tillrätta, även om hon inte lät sig luras av de fjuttiga skinkbitarna som blandats i torrfodret. 

Bättre än så här kan väl inte 2014 börja. Ett 2014 som innebär en hel del utmaningar. Den största är just nu att Jeppe ska finna ett nytt arbete. Så har ni behov av en mycket bra säljare, så tjoa till. Utmaning nummer två är att jag ska hantera ryggen med så få smärtgenombrott som möjligt och så lite morfin som det bara går. Just nu ska jag bara återhämta mig från fyra skiddagar och 2 x 8 timmar i bilen. Därefter blir det att ladda om bössan till nästa långtripp. Sölden tur och retur. Mycket vill ha mer. Tänk att snö kan väcka sådana känslor. Fattar inte varför vi bor på Västkusten. Hoppas, hoppas att det knäpper till och blir kallt. Vill ha snö, mera snö. 

Trots nyår och en given tid för löften, så avstår jag. Har faktiskt bara hållt ett under mina 51 år. Jag ska aldrig mera spela schack. Detta löftet kom efter att jag hade blivit brädad av Johanna. Ogillar detta spel. Fast om jag nu ska ge ett löfte, så kan jag tänka mig ett som är lite svårmätt. Jag ska försöka arbeta mindre. Inte sitta var och varannan kväll med iPaden i knät och arbeta. Jag har ju faktiskt börjat bra. Lovade att inte arbeta på jullovet och så här långt så har jag inte dragit ett blyertsstreck. 

Nu nalkas vårterminsstartan, och det är bara fyra lediga dagar kvar. Dessa dagar ska jag göra inget. Eller inte inget, men bara det som jag vill och orkar. Några träningspass på Friskis. Kanske lite shopping, om jag orkar och vill knöka med folk. En fika på stan. Ett biobesök. Eller så ligger jag bara på soffan och stickar eller läser. Så skönt kan ett lov vara. Bara vara!


Stängt på grund av semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar