fredag 10 januari 2014

Fredagsmys

Fredagsmys hos familjen Jeppssons innebär inte tacos. Efter en arbetsvecka, den första efter jullovet, blev det ytterligare ett pass på gymmet. Har fått till tre pass på Friskis denna veckan. Idag blev det att göra ett nytt program. Jag har ju två olika rehabprogram, så då passar det bra med att även skifta de andra övningarna. Dag ett ben. Dag två armar/överdel. Jag ska rehaba två dagar och vila en. Där till ska jag helst spinna två gånger. Sjukgymnast A vill nog knäcka mig ;). 



Efter god middag, en vego http://www.alltommat.se/recept/Broccoli--och-blomkalspasta-18162, och ett gott glas vitt vin, landade jag utan problem i soffan. Och här ligger vi. Skönt att bara få pusta ut. En stor skål glass med chokladsås sitter skönt. På spåret avklarat och nu Skavlan. Får säga att Kristina Lugn visar ett helt annat ansikte än vad man är van vid. 

Lugnet sprider sig och en tillika helg ska mötas. Lite arbete, från soffan. Lite mysigt häng med fina vänner väntas. Vad mer kan begäras? Möjligtvis lite mer vinterväder.  Vill ha kallt och snö! Längtar!

Nej, jag återgår till myset och dricker kvällens tredje mugg med thé. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar