onsdag 3 augusti 2011

Det är nästan så att man kan bli religiös...


Vilken dag! Herre min je, det är nästan så att man kan bli religiös. Idag så väckte Jeppe mig halv åtta och då var det bara att studsa upp. Idag så skulle vi paddla - tidigt på morgonen. Halv tio var kajakerna i vattnet med oss i. Förmiddagen startade med en härlig tur till Ringenäs. Vi paddlade i typ timmar, näst intill ensamma på havet.


Att efter en grym paddlingsupplevelse få slänga sig på handduken på stranden med alla vänner är så underbart. Vi tar en sådan stor plats så att vi snart får muta in vårt område. Det är så fantastiskt och det blir bara bättre och bättre desto senare det blir. Vi kom inte hem förrän strax innan åtta. Middagen blev sen, men smakade desto bättre. Lax med ett täcke av parmesan och basilika. Mumma! Då var det väldigt nära att vi beställde en pizza på Bennys, som har Hallands sämsta pizza...

Tanken var att vi skulle ta oss hemåt imorgon kväll, men en inbjudan satte käppar i hjulet ;). Då ska jag på tjejkväll hos Ulrika och detta kan jag inte missa. Vi lever ett liv som liknar ett barns. Vi har sommarkompisar som vi nästan bara träffar här. Det är Tinna med familj från Italien, Gunilla med familj från Schweiz, Ina med familj från Oslo, Jonas med familj från Oslo, Annika med familj från Stockholm/Nya Zeeland, Hasse och Mimmi med barn från Stockholm, Ebba med barn från Ekerö, Anna med familj från Stockholm, Eva med barn från Haverdal, Ulrika med barn från Haverdal, Anna och Svante med barn från Haverdal mfl mfl mfl... Det är så grymt härligt att vi träffas, oftast från år till år, och fortsätter samtalen där vi slutade det året innan. Vill det sig illa så går det två år emellan och då träffas vi som om det vore ett år sedan sist. Underbart är livet!

Semestern börjar lida mot sitt slut och jag kan inte fatta vart dessa veckor har tagit vägen. Jeppe börjar på måndag och jag på torsdag nästa vecka. Jag ska försöka slutföra projekt eskimåpaddel och göra två stolar á la Ernst.

Njut av livet och ta till vara på varje stund!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar