tisdag 9 augusti 2011

Klurar och klurar...

Hade en underbar twitterkonversation idag och började klura på de absolut häftigaste upplevelserna jag har haft. Så svårt det är, för det finns ju så många. 

Efter att ha åkt skidor i över trettiofem år så har jag ju fått ett och annat åk som bara ger sådana kickar. Veysonnaz i damernas WC-backen. Det var ett par dm nysnö på ett perfekt preparerat underlag. Första åket i Åre efter min ryggoperation. Kärlek att jag fick åka igen. Eller att ha tagit oss ner för Monte Forte och ytterligare en värtingpist i Verbier. När barnen ha klarat av att ta sig ner obehindrat i alla pister, utan vår assistens.

Bad i naken i en liten fjällsjö i Hemsedal eller simma i älven i 16-gradigt vatten. Första gången jag paddlade havskajak i Uddevalla med Äventyrsbolaget. Även detta efter min operation och ett mål som skulle nås. Paddla och surfa på vågorna i 15 sekundmeter i Haverdal.

Silversmideskursen, när mitt första armband blev klart. Glödgande av silverkulor så att svetten lackar.Värsta och största kickarna av alla är nog när vi fick våra tre barn, inte på samma gång - som tur är!

Nu är det nya mål som gäller och kickar av olika slag. Ska läsa in mig på RGRM - är lite sugen att utbilda mig till terapeut. Mecenater sökes!Undersöker just nu plats och pris. Dessutom ska min eskimåpaddel bli klar och återvända till ett nytt läsår, med nya möjligheter!
Kärlek!//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar