tisdag 2 augusti 2011

Våffelfest!

Idag har den traditionsenliga våffelfesten gått av stapeln i Ankerbyn. Jeppe och jag har säkert brassat 50-60 våfflor ikväll. Rickard vann, han åt sex stycken och höll på att spricka. Det är galet vad lite saft och våfflor kan ställa till det.

Kvällen blev en fin avslutning på en otrolig dag. Vid halv elva låg vi på stranden, efter att ha konstaterat att vi borde ha tagit ner kajakerna och paddlat. Det var helt stilla, näst intill magiskt. Det är sådana här dagar då jag kan bli religiös. Det var en bra bit över 20 grader i vattnet, om än något grumligt. Nu förväntar vi oss en sådan dag till imorgon, fast då ska kajakerna med. Både frukost och lunch ska packas med, för att vigas åt paddling, sol och bad. Kanske läge att testa/träna på kamraträddning och flotöruppstigning. Det är lätt att kunna det i teorin, fast det är ju i praktiken det gäller. 

                                          Visst kan man bli religiös?

Semestern börjar lida mot sitt slut, vilket märks när folk knoppar av. Imorgon åker Tinna, Sofia och Marco tillbaka till Italien. På torsdag åker Jeppe och jag hem till Särö. Det är skönt att få några dagar hemma innan allvaret sätter igång. Dessutom ska Sofia, Johanna och ev Martin samt Jacob komma och äta middag. En schysst avslutning på semestern. På måndag drar Jeppe till Kumla och på torsdag den 11:e börjar jag arbeta. 

Tillbaka till ordning och reda! Dessutom måste jag om bankfacket och hämta mitt examensbevis, spana in mina nya skidbyxor som Sofia köpt på Cross samt göra klart min eskimåpaddel. Utöver detta ska jag läsa in mig på de nya kursplanerna för sv och so, lite dokumentation från skolan och läsa ut boken om genrepedagogik. Så det blir lite Gunde varning - skyndaskynda.

Kärlek!//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar