söndag 21 augusti 2011

Smaken är som baken...

...och tur är det. Det är inte många knop vi har gjort idag, men vi kom till Auktionskammaren Kungsbackas och OJ! Ja det var verkligen oj med versaler, så mycket gräsligt det finns. Dock fanns det några guldkorn, fast vi orkade inte vänta. Hade vi varit lite tidigare så hade vi kunnat lägga ett bud och åka hem. Det får bli nästa gång. Dock är vi något nyfikna på vad våra supskedar i mässing kan vara värda. Vi vet att vi fick dem oförskämt billigt, då de inte var prismärkta. Flertalet av dem som vi hittar på nätet är i silver. 

Helgen i övrigt har varit lugn och mysig. Fredagskvällen hade vi vänner på middag och missade helt att han var fiskallergisk. Grattis! Nu har vi fiskgryta en mase! Tur att jag inte hade frusit in färsen, så vi snabbt fick slängt ihop några hamburgare med ugnsstekta potatis. I lördags var det premiär för kräftor. Hade lovat Sofia att få det innan hon åker tillbaka till Norrland. Vi är ju något bortskämda med fisk och skaldjur här på Västkusten, så nu är både musslor och havskräftor samt några fiskrätter inmundigade. Sofia får hålla till godo med renkött uppe i Lule. 

Imorgon ska vi njuta i våra kajaker. På kvällen blir det paddling med Friskis och Svettis i Gottskär. Mareldspaddling, så vi hoppas på mycket plankton. Hoppas även på några läckra foton, som jag kan visa er. Mareld är så häftigt att få uppleva. Förra året simmade jag i mareld på Varholmen, den första helgen i september. Blir det ingen imorgon så får jag säkert möjlighet på den årliga kräftskivan på just Varholmen, första helgen i september - som alltid.

Nej nu kallar John Blund. Dags att krypa till kojs efter en lång dag, då jag slog rekord i att vakna tidigt en söndag - halv åtta. Helt galet, jag vet!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar