torsdag 25 augusti 2011

Nu är det tomt igen

Nu har Sofia åkt tillbaka till Luleå, efter att ha varit hemma sedan i början av juni. Nu ska hon avsluta sitt sista år på sjukgymnastutbildningen. Galet att tiden bara rusar, fast nu dröjer det tills hon kommer hem nästa gång - till jul. Nästa praktik ska hon tyvärr inte göra hemma utan uppe i Norrland.

Gick upp i ottan för att köra Sofia till Landvetter, incheckningen stängde halv sju. Väl hemme igen lockade soffan för att slumra. Jag tvärsomnade, vaknade av mobillarmet - snoozade, somnade om och stängde av larmet. Vågar knappt säga att jag sov så gott så jag försov mig. Fick värsta stressen för att hinna i tid till lektionen. Gott att planeringen är gjord så jag hade koll.

Det är lite lustigt med Sofia. Hur hon än gör så glömmer hon alltid att packa ner något. Som tur var så var det inte mina bilnycklar denna gången, utan en tröja, hörlurar, lady shaver mm, dessutom hade hon inte koll på sitt körkort. Nu gjorde detta inte så mycket då hon har ett extra. Hon trodde nämligen att hon hade tappat bort det och beställde ett nytt. Sedan dök det gamla bara upp...

Just nu håller jag på och leker med en IPad. Vi har köpt in ett antal till skolan för att
använda på våra inriktningar. Eleverna får välja mellan äventyr i naturen, fotboll, it och
media, adda världen, djur, fördjupning, musik mfl. Kul att få vara med och leda äventyr i
naturen. Hoppas på många roliga turer med eleverna. Hoppas även på att få använda Ipaden på
våra lektioner.

Idag fortsatte kommunens satts ing på en till en. Idag fick år sju sina datorer. Rena julafton! Imorgon får de en snabbintro i olika program mm. Skönt att veta att eleverna i 7a har arbetat mycket med ikt i undervisningen. Tror att de har ett visst försprång.

Nu är det snart slutlekt och se färdigt på nyheterna och händelseutvecklingen i Libyen. Tröttsamt!

Kärlek!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar