tisdag 16 augusti 2011

LPP BFL IUP EVK

Vi lever i förkortningarnas värld, eller? Ibland undrar jag om jag är HFIB (heltförvirradibollen)? Arbetet har dragit igång med full rulle, precis som det brukar. I slutet av förra veckan hade jag inte hittat startknappen, men nu är den ordningen återställd. Tur! 

Ledordet detta läsår tror jag kommer bli samarbete. Samarbete till höger! Samarbete till vänster! Samarbete upp! Samarbete ner! Igår startade vi upp SO-ämneslaget och allt gick som smort. Här kommer det inte att behövas vare sig Vaselin eller olja, utan det kommer bara att gå. Snabbt och lätt så skrev vi ner en inventering över so-ämnen utifrån de nya kursplanerna. Utifrån den kommer LPP (Lokala pedagogiska planeringar) att produceras i massor. Det känns så himla grymt! Nu är vi bara fem so-lärare och två är ny, fast inte nyexade. Eller vänta lite, är de nya? På något konstigt sätt så känns det som om vi har arbetat ihop oss redan. Ja härligt är det!

Nej nu är det dags för THPA (Tömma hjärnan på arbete) och inte gå in och pilla i Fronter eller skriva någon LPP eller gå in på Webbstjärnan eller..... Ska bara ladda för att Sofia kommer hem och gör Cannelloni med ädelost och champinjoner, för en tidig sänggång. Ska tagga grymt för första rehaben efter semestern. Imorgon SKA jag träna mer än mina fjuttiga övningar. Jag vill svettas och få träningsvärk!

"Det måste finnas tid att göra ingenting," Så njut av just ingenting!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar