måndag 1 augusti 2011

Det är jobbigt nu!

Gud att vi orkar och inte bara ger upp ;), är för mig en gåta. Idag låg vi på stranden till kvart över sex. I och för sig så mulnade det på, men efter att ha bestämt oss för att inte ge upp utan att ge det en chans till, så sprack det upp igen. Vilken dag det blev! Strålande sol, lagom varmt både i havet och uppe på land som Arja sjunger precis nu på Lotta på Liseberg. Trots det fina vädret så är det lite kusligt tomt i Haverdal. 

Vårt pick och pack packades in i bilen i söndags för att ta vägen mot Ankerbyn. Våra två veckor på Kvarnvägen var till ända och Ankerbyn börjades tömmas på folk. Jacob och Sofia åkte hem i gårkväll och Pålle och Siv drog till Skåne idag. Så nu njuter vi av tystnaden och lugnet som råder. Allt detta under den sista semesterveckan, eller ja Jeppes sista och min nästan, nästsista.

Arbetet närmar sig med stormsteg, fast helt klar är jag inte med min semester - ännu. Skulle faktiskt lätt kunna tänka mig en vecka till eller två eller tre eller... Trots detta så har jag skickat in min ansökan om lärarlegitimation. Ska bara komplettera med mitt examensbevis och tjänstgöringsintyg när jag kommer hem. Ska bli så spännande att se hur de värderar mina poäng, fast jag tycker att det är obotat löjligt. Tycker att mina 180 + 10 + ca 20 poäng samt sju års undervisning faktiskt gör mig kompetent att både undervisa och sätta betyg. Det är väl bättre att de lägger krut på att göra utbildningen bättre. Den var ju dålig när jag läste 2000-2004 så bättre har den väl knappast blivit. Eller?

Nej nu ska jag nog slänga mig i hammocken, världens skönaste möbel, och läsa boken om genrepedagogik - fast jag har semester ;D.

Soligakramar!//M <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar