torsdag 18 augusti 2011

Nu kör vi så det ryker!

Idag var det dagen D. Dagen där säkert några hade lite mer i magen än andra. Klass 6A1 har blivit lärgrupp 7A med ett gäng nya elever. Vi har fått från en klass som splittras pga "för små klasser" och fyra stycken inflyttade. Ett härligt gäng med ungdomar som vi ska skratta, svettas, stångas, lära, läras med varandra. Det känns redan i luften att detta kommer att fungera bra och att det kommer bli ett spännande år.

Även om dagen har varit grymt bra och eleverna slutade halv ett, så är det även dessa dagar som "tömmer" mig. När vi satt på samordnarmötet så tog både luften och energin slut. Lyckan när jag klev ut genom dörren och möts av strålande väder, med blå himmel och värme. Vad mer kan en eftermiddag eller kväll avslutas med än en långpromenad. Sofia och jag gick längst med banvallen och njöt. Det var tom så att vi hittade perfekta stenar till vårt påbörjade stenpartiprojekt. Sofia spanade på fullt allvar efter om det var någon i huset som kunde se oss =D. Herre gud, inte kunde jag plocka med mig stora stenar hem den vägen och framför allt inte ta någon annans. Fast lite kul var det allt!

Just nu borde jag göra allt annat än det jag gör. Har en hel del att läsa på, som ska vara klart i nästa vecka och jag vill absolut inte sitta i helgen. Fast just nu så är det så. Ska nog ta med mig STS vinterkatalog och ADACs skiatlas upp i sängen och "bestämma" vart det bär av vecka sju. För även då ska vi köra så det ryker.



Kärlek!//M

"Det måste finnas tid för att göra ingenting"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar