söndag 16 september 2012

40 års fel, men ok då

Att jag är barnslig det vet jag men här går väl gränsen. Höstblåsor -fd mun-, hand- och fotsjukan - har främst barn under TIO år och ingen 50-åring!   http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Hostblasor/ Inte är jag förvånad, och helt klart inte min läkare heller. Jag förstår att det är svårt att ordinera något via mail och att hon hellre ville träffa mig. Det är det där att det är grymt bra att ha en vårdcentral som har öppet på söndagar. Hennes leende sa allt, som tex klart att du blir drabbad. Jag fick dock kontra med att jag har faktiskt varit grymt bra i ryggen ett bra tag nu. Brukar inte vilja säga det, då det lätt smäller till då fast går ju inte att blunda för detta trevliga. den där facettledsblockaden har verkligen hjälpt.

Nu ska denna kropp sättas i arbete igen. Veckans stryksäck ska attackeras, då det andra alternativet var mindre tillfredsställande - garderobsstädning. Det får bli en kväll i veckan. Helgens små måsten är gjorda. Tält är vikt, saker uppburna på vinden vilket var söndagens enda mål frånsett kvällens flexpass på Friskis. Tror att det är smart att inte träna tre dagar i rad. Får bli ett pass på tisdag istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar