måndag 10 september 2012

Yes x 2

En sådan värme som strömmade genom hjärtat. Sofia ringde och var så lycklig efter sin första arbetsdag som sjukgymnast i Rödeby utan för Karlskrona.  Alla var så trevliga och glada att hon skulle arbeta där. Tänk så viktigt det är att få ett positivt möte med sin nya arbetsplats. Tror till och med att problemet med elen blir litet, trots att det inte blir löst förrän imorgon. Tur att det finns frukostmat som inte kräver kyla, eller hur Sofia?

Glädjesamtal nummer två är mitt samtal med Ackis. Den 8 oktober blir den första, och jag hoppas inte den sista, turen till Uppsala. Hoppas verkligen att dr A kommer fram till samma och jag får en nervsträngsstimulator inopererad. Mitt sista halmstrå. Oavsett utgången så är det så fantastiskt att bli bemött på ett professionellt sätt. Trevlig personal ideligen får mig att le. Sjukt, jag vet, men jag är väl galet luttrad med alla sjukvårdskontakter genom åren. Fast hur svårt kan det vara? Det finns väl få samtal till sjukvårdande instanser som är frivilliga? Självklart vill alla bli bemötta med respekt.
Egentligen har jag haft glädjesamtal tre idag. Ett kort samtal med Jeppe på vägen hem från arbetet värmde stort. Innan han drog till Kumla hade han tvättat, dammsugit och bäddat rent med helt nya lakan. Så skönt att bara få krypa ner och somna sött efter en mycket lång arbetsdag. Tur att jag redan igår avbommade kvällens mareldspaddling, tyvärr. Hade gärna satt mig i kajaken och paddlat av mig lite arbetsstress. Hoppade även över ett gympass. Det får bli imorgon istället.

Nu borde jag istället förbereda mig inför Torghandel i Göteborg på torsdag. Jag ska prata om bloggande med elever och grupper. Just nu lockar Vetenskapens värld mer. Hur kan vi få eleverna att lära mer. Svaret är frågor, frågor, frågor. "Vi måste bygga en skola på vetenskap". Spännande! Alla skolforskare måste få till ett samarbete och slänga bort prestigen. Se programmet om ni inte redan har gjort det. Jag ska spana vidare.

Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar