torsdag 6 september 2012

Det händer saker

Nu börjar det rassla till våra bloggar i Webbstjärnans tävlingen. Nästa vecka ska sexorna börja publicera sina första inlägg. De är verkligen på hugget. Just nu är det sagotema som tar vår tid. Dessa ska filmas eller fotas för att sedan publiceras på bloggen. Åttorna har börjat publicera sina bokuppgifter på sin blogg. Snart vankas det besök på Bok- och biblioteksmässan där författarna, till de böcker som vi fått, ska grillas. Niornas blogg ligger i stargroparna och även där hoppas jag att vi får se er. Spana in oss på www.teamar6asmedingeskolan.se eller 8 eller 9.

 Just nu njuter jag av dagen. Härliga nior och genomgång av ny planering. Många frågor poppade upp. Efter dagens sista lektion, och eldtävling bar det iväg till sjukgymnast Agneta. Fick ju lite djupa suckar från Sofia över mitt sätt att lösa träningsmomentet "Draken". Jag var alldeles för snabb och sned. Fick en justerad variant och order om böjt knä och lååångsamt. Hoppas nu att detta ger resultat, för smita eller fuska är ingen bra strategi. Ja, jag vet. Schyst avslutning blev massage av Lisa. Välbehövligt och skönt. Kommer sova som prinsessan på ärten inatt, som en stock. Så nu drar jeg täcket över huvudet. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar