söndag 23 september 2012

Surt sa räven, igen

Det är ju inte första gången och ja, jag är van -  väldigt van , med stor erfarenhet. Kan dock tänka mig att inte spä på erfarenheten utan är rätt nöjd. Vaknade alldeles för sent igår morse, så det fanns ingen rimlig möjlighet att jag skulle hinna till Friskis och spinningen. Helt ok då jag kunde välja ett pass ikväll istället. Gjort och sagt, bokat och klart men dagens ryggstatus sätter käppar i hjulet. F*n! Vet att jag ALDRIG ska säga att det är bra nu och har varit så hela höstterminen. Det slår igen snabbt som attans. Trist då jag inte kan sätta fingret på den felande länken just nu.

Även andra planer skrotas, så som en fin promenad i Delsjön och Bertilssons stuga. Blir kaffe i soffan och förhoppningsvis en fin runda runt strandpromenaden istället. Ja inte hela och nära till bilen bara in case of. Ska bara invänta Tramadol nummer två och dess verkan. Tur att vi fick städat här hemma i alla fall. Trist att slåss med dammråttorna då Jeppe drar upp till Kumla imorgon igen. Det var det där med att tiden rusar.

Får se till att kurera ryggkräket för den kommande veckan, för då händer det mycket. Besök på måndag från region Halland och EU-prat med åttorna. Bok-och biblioteksmässan med 8a på fredag. Tisdag ska jag iväg och processleda på Gullregnsskolan. Onsdag är det centralaämmesgruppmöte med svensklärare i kommunen. Med andra ord ingen tid för taskig rygg, men som alltid så finns det de som har det värre. Jajamensanjagsitterfastmedfotenidörren...

Ha en härlig höstdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar