fredag 28 september 2012

Favorit i repris, Bokmässan

Även i år gick turen till Bonnier Carlsens monter på Bok- och biblioteksmässan i Göteborg. Ifjol fick jag kontakt med dem och fick klassuppsättningar med ungdomsböcker och inträde till Bokmässan. I år gick turen till min åtta. Vi har läst Namnsdagsflickan, vars författare är Augustnominerad, Turk och Timotej samt De är jag som är Caroline. Tre olika, fast ändå lika, böcker. Vi har läst och bloggat om böckerna. Eleverna har diskuterat och förberett frågor. Det blev lyckade författarmöten. Blicken som en författare fick när en eleves fråga är "Vad var syftet med att du skrev boken?" Oj så imponerad han blev. Kul!

Dagens kommentar får nog bli "Malin, din min när pendel gick mitt framför näsan på oss, är obetalbar". Jag tänker att det var tur att hon inte hörde svordomarna i mitt huvud. Tröttsamt att Västtrafik inte inväntar sena bussar och när de ser att en hel klass kommer springande, väljer att åka.

Dagens bästa check får nog bli att Vaia hörde med Öresundstågets värdar, innan vi klev på, om vi fick åka med dem in. Det kunde blivit dyrt, 22 x 800 kr. Det hade varit mindre kul att komma tillbaka till Smedinge med den boten. Eventuell löneförhöjning hade nog uteblivit.

Ännu en arbetsvecka till ända, dock en kort för mig. Två dagar hemma i soffan är mindre kul. Tur att saker och ting brukar gå åt det rätta hållet. Har blivit "räddad" av bästa doktor K i ett par gånger. Extra kul när sköterskan kommer in och talar om att RESAM är beställd och jag har sagt att du kan INTE dela taxi med någon. Min konfunderande blick som menar att jag är ju inte smittbärare, fast hon hinner svara att "man vet aldrig hur lång resan blir". Omtanke igen.

Nej, nu ska åter till fredagsmyset och klura på en idé, en idé som väcktes idag. Tack Lina Fors, jag kommer att köra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar