söndag 3 mars 2013

Årets första vårpromenad

Nu kan vi väl vara överens om att våren har kommit? I helgen har Sofia varit hemma från Karlskrona. En helg i sportens- och umgängetstecken. Ifredags åt vi gott och bara softilerade (ett nytt ord, som mina härliga nior har lärt mig ;)) i soffan. Lördagen började med ett spinningpass, där jag till och med vågade mig på flera ökningar. Där efter blev det skridskor på Ruddalen med Sofia, Jacob och familjen Jansson. Det är lite som Bambi på hal is, innan känslan kommer tillbaka. Det blev mycket åka och lite fika, för att sedan landa hemma hos Janssons på Lingonvägen med soffhäng framför Mello. Det var åtta trötta och slagna hjältar.

Lördagens aktiviteter kan ha gjort så att jag vaknade klockan sju imorse, utvilad. När hände det sist? La mig framför Vasaloppet med niornas revolutionsskrivningar och bedömningsmatriser. Har några kvar att rätta, som jag ska ta tag i nu. Passar bra efter våfflor och en härlig vårpromenad till havet. Sol och härligt i lä, och kallt som synden i vinden. Alla snö är borta, men isen ligger blank och fin en bra bit ut. Blir bra till nästa helgs galenskaper. Då blir det långfärdsskridskor med Friskis och svettis.

Innan nästa helg blir det dagarna två i Alingsås, med arbetet, träning och nationella prov i svenska för både sexor och nior. Tiden rusar och snart är det sommarlov.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar