torsdag 21 mars 2013

Borde få högsta betyg

Sy är inte min cup of tea. Detta till trots har jag denna veckan lagt upp våra nyinköpta gardiner, lagat - ja lagat - två par av favorit Smartwool-strumpor och sytt in ett par jeans, även de favoriter. Nu ska man inte tala skit om döda, men - MEN - detta borde min gamla sylärare ha sett. Beröm var ju inte hennes cup of tea. Satan i gatan så nöjd jag är och i ett vips sparade jag över 1000 bagis.

Övrigt kan tilläggas att jag är så trött på att vara tyst. Det är väl egentligen hesheten som stör mig och i viss mån hostan, även om den har blivit bättre. Har ju absolut ingen lust att ta mig till läkaren på måndag igen och än mindre att vara sjukskriven. I och för sig så förstår jag hennes oro. Det vore ju katastrof om min röst blev förstörd. Den är väl en av de viktigaste verktyg som jag som lärare har.

Surt, sa räven. Jag har missat en av två temaveckor. Vi i år åtta arbeta med temat allas lika är och hur olika familjekonstellationer kan se ut. Trist att inte får vara delaktig. Fast inte går dt att lägga här och sura. En ny kopp thé och denna ska jag inte dränka min iPhone i, det räckte med den förra.

Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar