söndag 10 mars 2013

Klenisar

Ja klenisar är nog det rätta epitetet på oss här hemma. Här snörvlas och hostas det ikapp. Febern tävlar ikapp i våra mörbultade kroppar. Jeppes armbågar och knän är blåa. revbenen ömmar rejält och lårkakan är blå. Han har konstaterat att långfärdsskridskor är inte vår cup of tea. Vet inte om jag håller med. Kan bara konstatera att vi borde kanske inte åkt igår. Feber, astma och fysiskaktivitet är dålig kombo. Trots min tokvurpa som blivit blå armbåge och blånad i pannan, så vill jag fortfarande lära mig. Är trots allt nöjd med dagen och väldigt glad för att jag hade hjälm på huvudet. Smällen blev ju omtumlande så det räcker. Tur att jag fick bogseringshjälp.

Idag har vi inte gjort något. Jacob var här för att få klipphjälp, som inte blev av. Vilket var tur. Tänk om jag inte hade orkat klippa hela huvudet? Skulle sett kul ut. Istället fick han koppla in den nya routern och äntligen fungerar vår hemtelefon igen.

Uppkopplingen mot Unikum har gått varm, men även där har det strular. Ogillar starkt! Nu är alla omdömen klara, men inte alltid skrivna på rätt ställen. Bättre att vara bröders än rådlös, och bättre orkeslös än matlös. Det blev en kebab, en ogod sådan, istället för hemlagat. Snälla, påminn mig nästa gång jag säger att jag vill ha en kebab. Jag tycker ju inte att det är gott.

Nej, en sista blänkare på Unikum ifall jag är på benen imorgon och fixar att gå till arbetet. Har inte tid med fler sjukdagar denna terminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar