söndag 31 mars 2013

Vilken dag

Idag blir det nte många steg på stegräknaren, men vad gör det? Mitt arbetslag har ju redan vunnit och vi är i Nuuk. Hade tänkt åka och gymma imorse när Jeppe åkte till tennisen. Tur att jag checkade öppettiderna redan igår, då det var stängt idag. Tur även då Jeppe har snarkat sig igenom hela natten och väckt mig galet många gånger.

Den mesta tiden av dagen har inneburit liggande i en solsting på altanen. Så underbart! Kaffe vid lunchtid och äggtoddy på eftermiddagen. Däremellan blev det ett besök på XXL för att se om de vandringskängor som Jeppe ska köpa, hade kommit in, men icke sa Picke.

Nu ligger Sofia i en soffa, sovandes, och Jeppe och jag spanar handboll med ett halvt öga, från den andra. Grillpremiären ska snart inledas och köttet ligger i marinad. Ska snart dra mig upp för att fixa lite, då det kommer ytterligare en Sofia på middag. Det som är bäst med påsken är att man hinner inte tröttna på påskmaten. Det är så lagom med sill ägg och lax till förrätt och vanlig mat till huvudrätt. En perfekt avslutning på en härligt slapp dag. Imorgon blir det lite mer steg, då det vankas gym med bastu och sedan troligtvis konstvandring på Matstrand. En härlig avslutning på påskhelgen med familjen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar