lördag 9 mars 2013

Du och jag Pluto

Det är absolut ingen underdrift att Bambi på is är som en isprinsessa. Jag liknade mer Pluto, när vi för första gången gav oss ut på långfärdsskridskor. Friskis och Svettis har ett samarbete med Friluftsfrämjandet i Onsala och idag var det prova på-kurs. Trodde verkligen inte att det skulle vara så glatt. Halt är också en underdrift. Vi var sju stycken som begav oss mot Ubbhult klockan nio i morse. Ryggsäckar packade, isdubbar runt halsen och kastlinor lättillgängliga, gav vi oss ut. Det var bara Jeppe och jag som aldrig hade åkt innan. Första vurpan stod Jeppe för. Det gör ont att smälla i med en nyckelknippa mellan isen och benet. Likaså känns de andra sakerna som ligger i fickan och trycker in vid revbenen.

Problemet är ju inte bara att man kan trilla och slå sig. Nästa problem blir ju att komma upp och på fötterna igen. Medvind och en härlig runda, slutade med en skogspromenad till nästa sjö. Glasklar is lockade. En sväng runt sjön och öar för att sedan ta oss tillbaka i motvind. Där tog jag slut! En praktvurpa där jag lyckas att landa på armen och trycka upp hjälmen och smacka i skallen. Tur att Erik, ledaren, kom till undsättning och bogserade mig. Lagom groggy och yr i bollen kom fikapausen lägligt.

Efter att ha intagit varsin soffa och blundat en stund vaknar våra ömmande kroppar åter till liv. Får försöka ta tag i ryggorna och tvätten. Vi återkommer imorgon huruvida detta kommer att upprepas eller inte. Ska även försöka få igång hjärnkontoret och skriva inför år åttas utvecklingssamtal. Skönt att vara lärare i svenska och so. Det är ju bara 5 x 26 omdömen som ska skrivas i denna omgången. ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar