onsdag 6 mars 2013

Gaha!

Blir galen, mer än vanligt. Hostar så att lungorna ploppar ut ur mina öron. Blev uppmanad att ta mig till akuten i gårkväll, men orkade inte. Efter två dagar på konferens, men dålig sömn, var jag helt slut. Tog så mycket astmamedicin som jag hade, pallade upp mig med en jättekudde och tog en sömntablett. Tjena! Sov som en klubbad säl. Hoppades att jag skulle fixa hela arbetsdagen, men trots nya medicinska ordinationer blev det  akuten i Kungsbacka.

Jag vet att jag har en förmåga att döma folk snabbt, väldigt snabbt. Å andra sidan så ändrar jag mig sällan, utan står fast vid mitt omdöme. Körde med tricket svårt att andas pga astma, som i och för sig var väldigt sant och jag fick komma in med en gång på Kungsbackas Närakut. Syresmätningscheck! Feberkoll och snabbt kom läkaren. Det tog inte en bråkdel av en sekund innan jag satt en etikett på läkaren. En kortare tid tog det efter att hon hälsat. Jisses vilken disktrasa jag fick i näven. Undersökningen tog väl tre minuter.  Fick inhalera Ventolin i ett par omgångar samt en dos med Cortison. Snabbt där ifrån. Två timmar senare har det hjälpt. Nu dags att inhalera igen. Läkarens gulliga råd att dricka varmt hjälper inte så mycket. Hoppas att natten och morgonen blir lugn, så jag hinner med att köra några vänder med nationella prov i svenska med sexorna. Där efter kan jag ta mig  till läkaren igen, men då blir det till min dr K.

En sak är säkert. Imorgonkväll ska Jeppe och jag på långfärdsskridskorskurs, för att ge oss på tur. Nu ska jag suga i mig lite mer Pulmicourt och thé, innan jag läser inför morgondagen.



2 kommentarer:

  1. àr du tokig jànta!
    sòmnmedicin nàr du har astma!!
    NO GOOD kombo dàr.

    Se till att fixa att du kan andas innan du gòr nàgot annat. Hela systemet riskerar att kollapsa annars.
    Och det vill vi inte kram pà dig tinna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tänkte inte på det. Är det därför jag har sovit så gott? ;)

      Radera