tisdag 5 mars 2013

Boiled head

När tröttheten fullkomligt kväver mig, när jag ligger på laddning här på soffan. Dagarna två har tagit ut sin rätt, mer än väl. Två dagar i Alingsås med Storyline-tema. Hjärnan är full och näst intill överhettad. Måste få smälta alla intryck, tips och idéer. Bra koncept, fast jag vill modifiera det på mitt sätt. Jag får återkomma om min funderingar lite längre fram.

Just nu smakar théet bättre än någonsin. Tvättar centrifugeras och jag kämpar med att motstå sömnen. En natt i en stenhård säng, skramlande tåg, brötandades hotellgäster och en brummande minikylskåp, ger en trött Malin. Längtar så upp till fantastiska säng. Finns inget bättre.

Funderar i min stillhet om jag ska försöka vidga mina luftrör med lite Lepheton-Desentolblandning. Risken att effekten blir lite mindre trång och pipig i bröstet och en heldäckad Jeppsson. Funderar vad det är som gjort mig så här. En värdelös fundering, då jag redan vet svaret. Ingen aning! Kan kanske vara lite fukt och mögel.

Tror det får bli en ny kopp med rykande hett thé och hänga tvätten. Kämpa i en timme till, för därefter kommer jag stupa i bingen.

Resterande av veckan blir det omdömen, mera omdömen och ännu mera omdömen. Långfärds-skridskorsutbildning, träning, rehab och tur på skridskorna. Veckan kommer gå fortare än fortast. Snart är det sommarlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar