tisdag 19 mars 2013

Bryt ihop och kom igen

För ett år sedan, eller är det nu var, så hade jag köpt en deal på städning. Min tanke var att då fönsterputs. Detta blev gjort och en Allessijuicepress slogs sönder. Detta blev en långdragen historia då tjejerna som var här och städade hänvisade till kontoret. Kontoret i sin tur skulle ersätta, vilket aldrig gjordes. Oj, kan säga att de fick det hett om öronen. De visste inte vem de jäklades med.

För några veckor sedan köpte jag, trots dåliga minnen, en ny deal på just samma tjänst, fönsterputs. I eftermiddag var det dags. Jag hade plockat undan allt som kunde slås sönder och jag bara hoppades på att detta företag skulle vara mer seriöst. Sent om sido kom det en kvinna, en väldigt kort kvinna, och började putsa. Hur hon gjorde för att nå är fortfarande en gåta, men bra blev det. Det roliga är när hon ska ringa för att bli hämtad så svarar inte chauffören. Flera försök senare och ett annat samtal emellan, med en skällandes kort kvinna. Vilka röstresurser hon besitter och jäklar i min låda att hennes chef fick vad han tålde. Hon skällde ut honom på svenska och engelska i en salig röra. Ha ha, den gubben gick inte. Han fick nog ha en bra ursäkt på lagret.

Dagen har tillbringats en bra stund på vårdcentralen. Ett nytt besök hos doktor K och en sjukskrivning, i alla fall vecka ut. Jag har fortfarande ålagts med talförbud. Är det inte bättre efter helgen, blir det ett nytt besök. Har varit hes i två veckor och det börjar bli riktigt kelet. Lite plåster kom bästa kollegan Sofia med idag - glass, och inte vilken som helst utan SIA-glass. Fick testa Godis, en ny sort som verkligen smakade godis. Mums! Hoppas nu inte att jag har smittat ner henne.

Lite kul var det att doktor K förklarade att mina lungor inte alls lät astmatiska idag, utan hon var så nöjd. Jag fick förklara att jag hade en sak att bekänna. Jag upptäckte ju häromdagen att min Pulmicourt var slut, och jag vet inte hur många dagar jag hade inhalerat en tom inhalator. Som vanligt så får jag ett skratt tillbaka. "Det var ju bra att du upptäckte Det."

Jag säger som Mahatma Gandhi:" Det är hälsan som är det äkta rikedomen, inte guld och silver." Snart är jag tillbaka på banan. Vill ju bara tillbaka till arbetet. Så bryt ihop och kom igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar