fredag 8 mars 2013

Njuter och onjuter

Älskar o-orden. Den var Christin som myntade orden och delade dem vidare. Vi chattade en väldens massa den dagen och kvällen, om jag minns rätt. Det var när Victoria och Daniel gifte sig och tillslut så blev mina inlägg på Facebook granskade och blockerade. Knepigt, då det inte var på "skadligt för samhället"-nivå direkt.

Njuter dock av dagen. Attans vilken bra provomgång det blev med nian och svenska nationella, muntliga. Satt verkligen och njöt. Kommer bli trist när dessa härliga ungdomar lämnar skolan i vår. Fast, som man säger, livet går vidare och även dagen. Fick rensat och slängt en massa gammal mögg. Nästa gång tiden ges, ska jag rensa en massa i alla mina pärmar. Jag borde egentligen skrivet omdömen, men hjärnan var inte helt med. Nästa lektion, som även den var njutbar, var med åttorna. Lektionen gick på ett nafs och de hann med allt enligt planeringen. Njuter väldigt att en speciell ny elev kommit igång så bra. Det är inte lätt att komma ny i en högstadieklass.

Från njutbart till onjutbart. Rösten har jag tappat och nu gäller det att spara på den, så att den är tillbaka imorgon. Förkylning med feber är inget gott. Ont ska med ny fördrivas. Jag som inte dricka starksprit har tvingat i mig en cognac. Jeppe offrade den finast på sin snörvliga fru. Hua vad äckligt.

Ryggsäckarna är packade med extraombyte och all säkerhetsutrustning som ska med. För imorgon ska vi, oavsett hur jag mår, testa på långfärdsskridskor. Ååå, vad detta ska bli kul. Jag har på känn att jag kommer bli fast. Precis så det blev med kajakpaddlng. En hel dag på isen och tystnaden. Det passar ju min röstresurs nu, även om just det är onjutbart. Ska trycka i mig lite medikament, inhalera och spraya, och krypa till kojs. Det är lite som dagen innan julafton och jag är liten. Den där fantastiska förväntan sjuder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar