fredag 4 mars 2011

Barnkonventionen och SM i snöbollskrig

Idag fick jag ett sådant underbart mail från GRUL. Jag har under en längre tid haft ett samarbete med dem och vår skola för att arbeta fram ett koncept över hur vi kan arbeta med barnkonventionen. Utav en händelse ställde jag en fråga till en på GRUL under en utbildningsdag om EU och vips så började karusellen att snurra. Vi träffades och spånade hur vi skulle kunna tänka oss att arbete, sedan började det riktigt svåra - var får vi pengarna ifrån? Tillslut så lyckades jag skrapa ihop drygt 100 000 kr och samarbetet var i hamn. Nu på torsdag ska vi ha vår sista utbildningsdag för oss i personalen och jag ser med spänning fram emot den dagen och vår kommande barnkonventionsdag. Finns det något viktigare än barn och deras rättigheter? Jag blev faktiskt tårögd. Det har varit ett slitande och fixande med detta projektet, så när det nu är klart så är det en sådan lättnad.

Jag har varit hemma idag och igår pga av ryggen. Det går tyvärr inte att arbeta med Tramadol i kroppen, blir både trött och snurrig. Dagarna har livats upp av 2 x Susann(e) och fika. Båda har kommit med choklad - mums! Igår fick jag absolut inget vettigt gjort, mer än ett läkarbesök på kvällen. Katarina, min läkare, misstänker antingen Spinal stenos eller att min diskprotes har gått sönder. Hoppas nästan på Spinal s för det är opererbart. Det är bara att rensa upp lite i ryggmärgskanalen ;), så är det klart..., eller en steloperation. Ajajaj!

Idag så har jag faktiskt kunnat rensa lite papper och sedan kom Susann, men nu så går ögonen i kors. Natten var halvkass och jag ska passa på att sova en liten kortis, så att inte hela den kommande natten blir helt körd. 

En riktiga höjdare till idag var även att få veta att den sista mobilfilmen är klar och att den blev kanoners. Nu ska de tre levereras till Caroline Wingolf på kommunen på måndag. Det ska bli så spännande att få se den på måndag. Information fick jag genom Facebook. Det är så himla bra med sociala medier och att vara vän med sina elever på Facebook och Twitter mm. Idag har chatten pipt flera gånger, då eleverna hade några undringar. Jag kan svara snabbt och lätt, om jag är "anträffbar" och vice versa. Dessutom fick jag några mail, ett av dem värmde lite mer än vanligt =D. Ja vad vore livet om jag inte var lärare? Undra om jag hade arbetat kvar inom spedition och ekonomi nu? 

En sak är dock säkert, världens knäppaste sport måste vara Snöbollskrig, som ursprungligen kommer från Japan. Dessa tokjapaner! SM går av stapeln till helgen i Luleå och jag skulle vilja vara med =D. Fast icke picke på, här känner vi att våren är på G. Vår glaciär på gräsmattan är förvisso tjock och stor, men i övrigt så är nästan all snö borta. Kan det vara så att vi kan paddla snart. Det får bli en promenad ner till Lahall och spana isläget. Har vi tur så snart så blir det paddling...



Simma lugnt!//Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar