tisdag 1 mars 2011

Vem sjutton smyger ner stryktvätt i min säck?

Det kan inte vara möjligt att min stryktvätt ryms i två rågade IKEA-säckar! När hände detta? Det måste vara den där Någonannan som bor i varje hem. Det är bara lite skumt, för nu har alla Någonannan flyttat ut från Liabovägen och har numera eget hushåll. I och för sig så har vi ju en gästspelare hemma i några veckor, men hon är betydligt smalare, eller rättare sagt hon är smal och jag inte, så hon kan inte ha mina kläder. Det är bara att bita i det sura äpplet och ställa sig vid strykbrädan. Ska bara inmundiga middagen först, svensk variant av moussaka. Det tar bara sådan tid i ugnen, sedan måste den få vila lite så att vi inte bränner tungan av oss. 

Igår kom jag verkligen till insikt när det gäller filmning. Hur svårt kan det vara att säga rätt saker på rätt tid? Jo, jättesvårt! Vet inte hur många omtagningar det blev pga mig. Hoppas nu bara att eleverna INTE lägger detta på filmen. De måste i så fall pipa vissa ord. Två av tre filmer är helt klara och de har blivit så bra. Det är otroligt vad de kan få till. Imorgon ska den sista sekvensen filmas för film nummer tre och sedan ska den redigeras. Neta är så imponerad över dessa tolvåringar och jag med, så klart. Ska bli spännande att få se filmerna på bioduken. Hoppas att eleverna går med på att även jag får publicera dem här eller länka till dem.

Veckan i övrigt kommer att bjuda på en föreläsning angående nätmobbning. Ska bli spännande. Det är personal, föräldrar och även alla elever som ska få delta. Bra och ett superviktigt ämne. 

Åter till strykhögen! Lev väl!//M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar