torsdag 10 mars 2011

Har trillat av stolen...

...rent fysiskt idag. Helt sjukt! Sofia skulle viska en sak till mig och jag hörde inte. Jag lutade mig åt sidan och glömde av att jag satt på en "sadel"-pall i skinn. Ett hett tips! Luta inte på en sådan pall, den är tokhal. Ja det var bara att följa med i fallet och jag säger som Rasmus när han trillade av stolliften i La Plagne "Just so embarrassing!" Ja, ja - tur att det var en bra dag, so far....

Idag har vi haft en halv studiedag på skolan och fick vår sista föreläsning om mänskliga rättigheter och barnkonventionen. Visst är det så att bk är den viktigaste konventionen av de alla. Jag ställer mig lugnt frågande till, dels till USA och Somalia som inte har ratificerat bk, samt till alla andra länder som har undertecknat men inte följer den. Hur fungerar det här hos oss? Inte alltid helt ok, eller hur? Oavsett så har vi, tillsammans med GRUL, arbetat fram ett gediget metodmaterial som ska användas i kommunen. Det ska bli spännande att se hur eleverna upplever det som vi kommer att arbeta med. 

Det var skönt att komma till gymmet på Friskis efter och rensa hjärnan lite. Bara galet mycket folk och samt vissa som "bokar" upp redskap. Den är så där...

Ja veckan lider mot sitt slut och det ska bli riktigt skönt med helg. Fattar inte att det nyss var sportlov, känns inte så i knoppen. Så det gäller att ladda batterierna i helgen Nästa vecka påbörjar jag mina mentorssamtal, så söndagen måste vikas åt Unikum och IUP:er men innan dess så blir det storshopping på Lager 157 i Gällstad.

Nej nu hägrar sängen! Toktrött och full av skratt.//M

PS Sofia Larsson och jag planerar ett ämnesövergripande tema för åttorna. Stackars elever! Vi ska arbeta med sv, so, slöjd, eng och säkert id o bild och och och.... Det som kommer att ingå är Ondskan, franska rev, eng med teater på ondskan, tillverkning av div saker och Larsson har döpt det till Tema kontroll! Love IT! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar