måndag 7 mars 2011

Fick ett stort behov av att driva katederundervisning idag

Idag fick jag ett galet stort behov av kontroll. Blev helt plötsligt väldigt osäker på om mina sexor verkligen lär sig det som de ska i svenskan och i de övriga ämnena i Tema missions. Snabbt och lätt var det gjort, så dagens lektioner i svenska och so blev mycket traditionell. Efter den vanliga "läs-inledningen" så gjorde vi en gemensam "6A1s skrivregler"-lista. Kul att de kommer ihåg, för det är inte första gången som vi arbetar med skrivregler. Därefter blev det lite "Skrivprocess"-noteringar. På onsdag och torsdag får vi göra en liten check när det gäller statsskick, kartor och lite ordlist-uppgifter. De har efterfrågat "fyll i-uppgifter", ibland är det skönt att arbeta utan att tänka så mycket ;). Ja de är duktiga på att anamma vårt tänk, vilket är kul.

Igår var sötaste Carl på besök. Med sig hade han sin mamma och pappa, fast han skulle inte ha några problem med att vara här själv. Han är helt klart världens goaste ettåring. Hans pussar är guld värda. Just nu är hans mormor (alltså hans riktiga, för jag är ju den andra) och morfar på väg till Peru och vi blev så sugna. Så nu ska vi börja planera en långresa, får se när, var och hur bara.

Gårdagen bjöd också på shopping, via andra. Ett par vita, låga Converse och ett par Uggs, för innebruk. Har lovat Johanna att jag inte ska ha dem ute, är väl för gammal. Däremot så ska jag ta mig till Desigual imorgon. Måste bara ha ett par haremjeans... Hinner med det innan Agneta och Lgr 11 och förberedandet inför CÄ-träffen på onsdag.

Nej nu är det snart dags för Klass 9A, frågan är bara vem som ska gå upp och se på TV - Jeppe eller jag....
Njut av våren!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar