torsdag 17 mars 2011

Härlig kväll med bra pedagogiska samtal på SPC

Har varit på cafékväll på SPC - Specialpedagogiskt center i Kungsbacka. Vi har haft härliga och givande diskussioner angående bemötande och behandling av elever med särskilda behov. Det var extra roligt att få träffa Linda, som var fritidspedagog på barnens lågstadieskola. Hon har läst till specialpedagog och är verkligen rätt person att arbeta med elever som har ett utåtagerande-beteende. Härligt är att de dessutom vill komma ut till oss och det är alltid välkommet. Så härligt att få andras perspektiv på saker och ting. Just denna typ av samtal ger så mycket mer än mycket annat inom skolan. Är just nu innerligt trött på vissa saker...

Skönt är dock att vissa saker ger så mycket energi, så som att åka till Kungsbacka och bio med 16 goa ungdomar. Det är absolut inga problem att åka iväg med dessa goingar som ensam klf. De uppför sig på bästa sätt, är trevliga och lyssnar. Att två av våra tre filmer visades innan var kul. Eleverna tyckte först att det var lite pinigt, men sedan lyste stoltheten i deras ögon. De har lagt ner ett sådant enormt arbete på vårt filmande. 

I övrigt så är det mycket nu. Borde definitivt göra annat än att ligga i soffan och blogga. Har en presentation, som jag har tänkt att göra i Prezi, som jag ska presentera på SSA:s rikskonferens på torsdag. Jag åker till Jönköping på onsdag förmiddag, så den dagen finns inte till förfogande. Dessutom ska omdömen för år åtta skrivas innan söndag. Mitt i detta har jag min egna klass utvecklingssamtal , där en lösning ska bli lite mer spännande än de traditionella att testa, och när de är klara så ska nästa seminarium förberedas,Inspiration, IKT & Lärande på Lindälvskolan. 

Fast just nu inväntar jag bara att värktabletterna ska hjälpa. Trött, tröttare, tröttast! Det är det där med dåliga kombinationer...//M

PS Gillar ju Nalle Puh mer än många andra björnar. "Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag". DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar