tisdag 8 mars 2011

Galet är ordet!

Sov som en klubbad säl hela natten. Jeppe ringde vid åttatiden för att vara säker på att jag hade kommit upp ur sängen. Han hade varit uppe och sagt hej då när han åkte tidigt på morgonkvisten. Tisdagar är en underbart skön dag, med bara en lektion. Jag valde att åka hem, för att kunna förbereda mig inför morgondagens CÄ. Lgr 11 och kursplaner skulle/ska läsas. Solen gassade på altanen och snabbt så var fika gjord, fårskinnsfällen, filt och kudde på plats i solstolen (himla tur att de har stått framme hela vintern) samt jag där i mitten. 

Jag skulle bara blunda en liten, liten stund och det blev nästan en timme. Vaknade av att jag frös, tros tjockaste dunjackan och nya Uggs. Kröp in i soffan, fortfarande med Uggsen på fötterna och läste Lgr 11 och då händer det igen, John Blund kom tillbaka. Herre gud, ytterligare en timme med två snoozningar på mobilen. Det gick fort in till Agneta, sjukgymnast. Jag ogillar verkligen att komma försent, fast till Agneta gör det inte så mycket - för hon är aldrig i tid =P. 

Nu är det nya övningar och en smärtdagbok noterad. Ska fylla i den tre gånger om dagen samt träna en gång per dag. Tid - en trång sektor, nej då! Detta ska väl gå, fast just nu blev jag väldigt tvek till att träna sju gånger i veckan. Får nog kontrollera detta en extra gång. 

Nej nu ska jag göra mig klar för zzzz, fast först tillbaka till läsandet men det är bäst att borsta tänderna först ifall jag somnar igen....

Zzzzzzzzz-gäsp!//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar