fredag 18 mars 2011

Hångel vid kopieringsmaskin

Mycket ska man få uppleva och även höra, fast något hångel har jag inte sprungit på idag och tur det. Däremot så slutar man aldrig att förundras över mänskligheten. Förvånad över att det pyr konflikter runt om i världen. Dessutom ska vi vuxna vara goda förebilder för den yngre generationen. Hur går det? 

Min pappa brukar säga att gammal är äldst och den logiken är inte på något sätt svår att förstå. Det är ju solklar matematik. Därmed inte sagt att gammal vet bäst, eller att det var bättre förr, eller bättre nu, eller yngre vet bäst... Kan hålla på i oändlighet. En sak är säkert i alla fall och det är att vi äger rätten till våra tankar och åsikter och dessutom när någon frågar så förväntar jag mig, i alla fall, att de vill lyssna. Min absolut äldsta och jag kan absolut säga bästa väninna var på en föreläsning där föreläsaren sa "om du frågar någon hur det är så måste du lyssna" och hur enkelt är det? Solklart, sjunger väl Petter? Om du frågar någon om en åsikt så får du väl lyssna och ta till dig det som sägs och framför allt inte förvanska det i någon hemmasnickrad version och sprida med vinden. Det blir som viskleken! Jag skulle ju verkligen kunna fabulera ihop något smaskigt om kopieringsmaskin på Fyren..., fast jag har ju inte ens varit på Fyren idag.

Ja det är konstigt men visst lever Jante i all högsta grad och inte vet jag hur han ska förintas....//M

PS Visst är det solklart=P? DS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar